Ketika aku terlalu inginkannya...

Kredit to Mr Google.com

Ketika hati terasa down,

Iman pun turun jatuh menjunam

Setiap tindakan tersasar jauh dari landasan

Terasa hati di warnai titik2 hitam

Aturan Hablum minanas kian meragam

Apatah lagi aturan Hablum minallah...pudarnya suram

Fikiran hanyut dilayar ombak angan2

Terkapai kapai mencari perahu pedoman



Secebis Jiwa iman membisik 1000 keinginan

Kinginan yg mgharapkn prtolongan dari AR RAHMAN

Demi menyelamatkan harga mutiara sebuah iman

ALLAH...aku ingin bisikan kecewaan ini padaMU,

Tapi hati terasa keras membatu

Terasa sukar mengalirkan air mata walupun mengharap ianya palsu

ALLAH....Apakah Engkau sudah tidak sudi mendengar rintihanku?

Hinggakan sukar mengizinkan mutiara rintihan ini mengalir kerana MU?

Engkau biarkan airmata ini membeku, hati membatu?

Tidak sudikah Engkau MENGELAR aku sebagai hamba MU?

ALLAH... tidak sudikah Engakau MEMANDANG ku sebagai hamba MU?

Aku ingin mengetuk pintu hati lain supaya kembali kepada MU

Tapi apakan daya pintu hati sendiri bagai rasa terkunci ketat

Tapi aku masih ingin...ingin...sangat sangat ingin....

ALLAH beri lah hati ini taufik dan hidayah MU...

Kerana itu bisa membantu,

membantu aku kembali mengorak langkah...menuju redha MU



No comments: