Aku ada “C DIA”…


Salam…kabare? Waras?

..asif..lamo beno temai x update blog nie… ntah la time management lari lintang pukang. X sompat nk kejo..semput eden..enty kali ni nk coret skit psal “C DIA”.. huhu hot2 gossip.. relax2 jgn bikin pnas.. kita minum ais 0 dlu… (bg sapa yg x posa laa…kalu posa dh terminum 2 namanya rejeki…ups! 2 la yg sya TERbuat td sbenarnya..punya la nk cita.. Ya ALLAH..Ampun…TER..bukan sengaja…)



Selepas terminum td….. dok dok la dpn TV ni tgok ‘Tanyalah Ustaz’..besZZZzzzZZZ (bukan tido naa).. tajok dia ‘Fitnah Dajal’. Alhamdulillah byk info yg d prolehi…seyez bru tau yg dajal ni sorg manusia bukannya 1 kaum (da la hujah2 dia) n dia ni dh la wujud sejak zaman hidupnya Nabi Muhammad lg (haa selawat cpt.. Sallallahu Alaihi Wasallam ).. Cuma masa dajal muncul dpan kita blom tiba lagi.. ada hadis shahih riwayat muslim.. tp sy x ingat la..sori.. sapa ada info sila2 la share…... ek….. (sambung la blik taib blog nie sambil2 dengar tanyalah ustaz…)



oWkeh..back to our Hot2 story… sbenarnya kan.. kita kan… d lamun… ish..malu nk cita.. tp nk cita jgk… sbb org kata sharing is caring… adeh..asal la aku ni terhegeh2 sangat nk taib pasal ‘C DIA’ nie.. ntah la sbb angau kot… aaa.. mak tolong !!! anak mak ni tgh angau tahap gaban nie.. ahhh x kisah la..angau pun angau la.. nk wat cam ne ? ehem2..1st of all let me intro u al about ‘C DIA’ ^_^



Sebeno beno nyo ‘ C DIA’ sngt baik n sangat special la bg aku..ehem2 (sori la nk jiwang2 skit).. slama nie ‘C DIA ’ byk tlong aku beb...time poket kosong ada habok.. dia la yg tlong top up kan, time berat otak bertambah (mcm 10kg kampit beras) dik krn assignment n exam yg berlambak.. ‘C DIA’ la yg tlong selesaikan masalah aku…. dia bg idea solution, dia slalu bg semangat melalui tulisan surat dia (romantic kan).. happy kn aku….tenangkn aku……pendek kata x kisah la wak2 senang kew susoh kew… msti dia tolong punya.…Then waktu tgh mlm kan msti ‘C DIA’ kejutkan aku dgn msj2 yg menyenangkan hati aku… time org len tgh tido time 2 la kmi 2 berdating…HeHeHe.. jgn jeles..6t korg try2 la sndri..cari sndiri.. huahuahua…baik btol aku nie..



Kekadang 2 kan aku ase muak jgk la dgn ‘C DIA’ ni, ase malas nk contact2 nie… al maklum la penat dgn keja seharian…kerja belambak kot… rasa malas la nk layan… haa time nie aku consider yg aku ni mmg jahat…. ksian kat ‘C DIA’..w/p aku x layan dia, dia tetap x jemu2 contact aku, wak2 mlm (wit out mis) msti ‘C DIA’ akan kejutkan aku (cam bisa la nk ajak dating..) tp kdg2 aku malas la..penat dgn keja, homework, program…bla..bla..bla, kasi la aku ruang ckit utk rehat… Tapi serius doh.. skg aku menyesal sungguh sbb x layan dia… lama kelamaan dia dh X contact aku lagi, wak2 dating kami (pagi2 buta 2) dh x dpt call dri dia dh… slalunya aku bgun awal pagi.. skg ni tup2 bangun kul 7pg…tgok2 dh x dpt msj kejut dri ‘C DIA’ lg… keadaan seharian aku jgn cita laa.. kelam kabot..lintang pukang…haru biru…carca merba smua ada….



Sekarang bru aku sedar.. pentingnya kehadiran ‘C DIA’ dlm idop aku nie… honestly, aku x leh hidup tanpa ‘C DIA’… try jgk nk bercontact contact blik dgn ‘C DIA’ .. tp x dpt2..fill hilang beb… gua x tau dh nk wat cam na dh… tp gua x putus harap beb.. gua akan tawan blik cinta ‘C DIA’. X kisah la korg nk kata apa.. gua tetap cinta ‘C DIA’ ..angau dgn ‘C DIA’.. pendek kite sanggup gadai apa saja utk ‘C DIA’.. gua cakap serius nie beb…



Nie ada la wat skit sajak utk ‘C DIA’… gua betol2…x tau la… lu org baca la sendiri…tuhan kasi otak n akal..lu org piker la sendiri….

 
(Sajak ? Klik sini la senang story...)
Aku harap ‘C DIA’ baca blog aku ni… bukan harap dh..confirm ‘C DIA’ baca… seyez..aku x leh truskan kehidupan nie tnpa ‘C DIA’. Korg ingat lg x cita dajal masa paragraph intro story nie..? pasal fitnah dajal 2-rancangan ‘tanyalah ustaz’ (ceh ea nk promot nie)… aha nk habaq mai.. yg confirm2 yg leh lindung aku dari fitnah dajal ni hanya lah kekasih ku ini… ALLAH… mana bisa aku meninggalkan ALLAH sedangkan DIA lah pelindung ku, mana bisa aku meninggalkan ALLAH sedangkan kpd ALLAH jua la aku akn d kembalikan… persoalan terungkai… keputusan d tangan kita.. nh tunggu apa lagi..kejar la CINTA ALLAH….



(…dh aku dh ter syok gila kat ‘C DIA’..aku harap ‘C DIA’ pun syok kat aku jgk la…amen…)

Wassalam.



1 comment: