BIARKAN SAJA MEREKA BERTEMASYA


Biarkan saja mereka bertamasya dengan dunia mereka. kerana aku dengan dunia aku. adakalanya terasa dunia aku kecil dan mundur kebelakang. Kerana melihat dunia mereka tampak kedepan dan di kenali ramai. Duniaku terasa lemah..menjejak langkah laju kedepan amat sukar rasanya. Rasa kecewa, hambar, lemah, menghantui jiwa. Menjadi batu penghalang untuk maju ke depan. adakah ini salah aku. atau ketentuan Tuhan. aku tak pasti. yang aku pasti aku kena teruskan kehidupan ini selagi nadi berdenyut,selagi roh dikandung jasad, selagi aku bergelar khalifah, maka tanggungjawab itu tetap ada. Tidak dapat tidak aku harus terus mengorak langkah meneruskan kehidupan. Janji ALLAH benar.. Janji Rasul akan menjadi kenyataan. Aku harus Yakin. Aku harus terus berusaha. terus belajar dan mengajar. Tanpa mengenal erti putus asa.

No comments: