JoM ReChArGe IMAN

 
Doktor: Ya encik, sila duduk, apa masalah?

Iman: Doktor, rasanya saya ada penyakit hati la

Doktor: owh, boleh Encik bagi tahu simptom-simptom yang di alami ?

Iman: Mulanya saya rasa SAKIT HATI bila tengok jiran sebelah beli kereta Porsche Boxster 981. Kemudian saya rasa PATAH HATI bila geliprens telefon dan mintak clash! huh ! bertambah SUSAH HATI bila mengenangkan saya berhutang keliling pinggang kerananya ~.~

Doktor: Fuh~ sungguh tragis... Baik lah saya bagi ubat ini pada Encik. Ambil 5x sehari. Seeloknya diambil selepas solat fardhu.. Kalau Encik nak ambil over dos pun boleh. DIGALAKAN ! (sambil doktor itu menghulur senaskah AL-Quran kepada Iman)  

 
Iman: "Tidak terkata-kata dan hanya :'(  "

"Di jadikan indah kepada manusia: kesukaan kepada benda yang diingini nafsu, iaitu perempuan-perempuan dan anak-pinak; harta benda yang banyak bertimbun-timbun, dari emas dan perak; kuda peliharaan (kenderaan) yang bertanda lagi terlatih; dan binatang-binatang ternak serta kebun-kebun tanaman. Semuanya itu hanya kesenangan hidup di dunia. Dan (ingatlah), pada sisi Allah ada tempat kembali yang sebaik-baiknya (iaitu Syurga) " 


 [A-li 'Imraan 14]


::HATI-HATI dgn simpton penyakit di atas::

JoM ReChArGe IMAN dengan READ & TADABUR QURAN.. it is OSEM i tell you !!!

 



 

No comments: