Cinta Kepada RASULULLAH S.A.W


Muhammad...
Nama yang cukup indah,
Menjadi kekasih ALLAH,
Umatmu didahulukan,
Sunnahmu diutamakan,

Ya Rasulullah,
Aku malu untuk akui yang aku ini umatmu,
Betapa kerdilnya diriku,
Betapa rendahnya akhlakku.

Ya Rasulullah,
Dirimu amat mulia,
Jauh lebih mulia dibandingkan diriku yang hina,
Namun engkau tetap menerimaku sebagai umatmu yang dikasihi.

Ya Rasulullah,
Engkau telah pergi menghadap Ilahi yang dicintai,
Pergimu tidak meninggalkan kami sendiri,
Engkau tinggalkan 2 panduan yang dapat di jadikan pedoman,
dan itu adalah As-Sunnah dan Al-Quran.

Ya Rasulullah,
tidak mampu aku menilai cintaku terhadapmu,
adakah cukup dengan berselawat keatasmu,
atau dengan hanya memenuhi tuntutan sunnahmu,

Ya.... itu yang perlu aku lakukan.
Walau diri ini masih banyak kelompongan dalam ibadah, aqidah, dan akhlak
akan aku tampal kelompongan itu dengan menimba ilmu yang bermanfaat
tanpa mengelak dari beramal.

Katamu benar, janji ALLAH pasti berlaku
Balasan yang baik di negeri akhirat bagi hamba yang BerTaqwa...
Akan ku gengam sunnahmu dengan gigi gerahamku,
akan ku teruskan sebarkan dakwahmu,
Rela aku Rela demi Tuhan ku yang Satu,
demi agama Islam ku yang benar,
akan aku tegakkan KeMenangan Islam..
Takbir!!! ALLAHU AKHBAR...

Nukilan : Nurul Farhana Binti Baharin. ^_^




No comments: